måndag 9 februari 2009

mrs blue

Har man inga bra uppslag till titlar till bloggen så får man ju ta gamla låttexter... så jag tog en gammal favvo från Captain Fantastic. jag var kanske inte helt ärlig i mitt inlägg igår... "stora oron" kommer för det mesta när jag inte vet vad människor tycker och tänker om mig... men men... jag ska ju sluta med dumheter... så...

Idag har det varit en riktig sug-måndag. Var inte ett dugg sugen på att gå till jobbet i morse, dessutom försov jag mig vilket aldrig är en bra start. Kärringen gör folk lessna, irriterade och allmänt oroade genom sin blotta existens... höjdpunkten på dagen var att få spela twister med några av barnen...
Men som tur är så har jag människor runt mig som kan få mig att skratta och må bättre... Jag hoppas verkligen att de står ut med mig när jag har dessa blådagar...

jag såg precis på nyheterna att det brinner på flera ställen i Australien och att polisen misstänker mordbrand i flera fall. Hur kan man bara komma på tanken att sätta igång bränder som tar människors liv?? jag fattar det inte helt enkelt. Lika lite som jag förstår hur man kan tro att gässen som plockas levande inte lider. Jag menar jag tycker det gör ont att dra av ett hårstrå från armen... de blir av med hela sin fjäderdräkt. Människan har gått över gränsen alltför många gånger. En dag kommer det slå tillbaka på oss... det är jag ganska säker på.

Nu ska jag krypa ner i soffan igen med en kopp av mitt nya te, Mareld is the shit!

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar