torsdag 12 februari 2009

jag har babylonsjukan...

Kan det vara så?? Eller vad tusan är det som gör att jag ALLTID känner mig trött och seg nu... jag bårde väl vara piggare nu när ljuset återkommer till kalla norden. Jag hoppas att den här sörjan som det känns som jag har i hividet snart försvinner och byts mot klarhet.

Jag tror även at vår kära huvudstad har drabbats av babylonsjukan.... på väg hem från St. Eriksplan såg jag inte mindre än tre personer med på tok för lite kläder på sig... en kille kom i t-shirt, safari-shorts och cowboyhatt. Hur tänkte han då??

jag fröskte vara spontan idag.... det gick inte så bra. Ingen av de personer jag frågade ville/kunde fika med mig. Nästa gång ska jag försöka fixa fikasällskap i förväg tror jag.... latte är roligare i sällskap. I den här stan är vi inte spontana... det är inte som hemma. Jag har nog lite hemlängtan. Men vad göra... sova, jobba, äta och sova.... sen är det helg i hela två dagar. Underbart!

Nu ska jag krypa ner i min säng.
I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar