lördag 28 mars 2009

Snö ute, snö inne....

Ja ibland känns det som att den här snön lägger sig både på marken och i mitt huvud. Igår var jag alldeles insnöad och det känns lite tragiskt... jag glömde en massa saker och tillsslut flippade jag bara. Men Mumin sa att mitt glana humör smittade av sig och gjorde att hon med kände sig gladare. Vi kan behöva gladare måste jag säga... för det är mest ledsamt hos oss just nu. Bara uppförsbacke hela tiden.... bara för att vi jobbar med monstertanten... suck!

Men jag ska åka hem snart och det håller mig uppe måste jag säga. Det ska bli så underbart skönt att få träffa mammi och pappi lite. Har inte träffat familjen sen i november och det är illa för att vara en sån familjegris som mig... saknar dem... även om jag vet att jag kommer att tycka att det är skönt att komma hem hit till lyan när jag väl varit där. Men det beror nog på att jag fått lite kärlek och ny energi. När jag fick biljetterna så kändes det som att ljuset återvände lite. Tack och lov!

Jag fick en 10-års dagbok av min mormor när jag var där sist och det var roligt för då kan man hålla reda på hur åren ser ut. Det är så många små saker man glömmer bort för att allting går så fort hela tiden. Jag skulle önska att man fick trycka på pause ibland... bara en liten stund.
Men nu känner jag mig nöjd, ska ut på stan med min Patsy och sen träffa Mac... självplågeri är ju min grej ni vet....
Italienresan är nu utan bekymmer för mig tack vara skatteverket. Ibland vill jag bara pussa dem. Att leva lite snålt det här året visade sig lyckosamt eftersom jag fick tillbaka en hel del och nu behöver jag inte oroa mig för sommaren alls... underbart. Skickar en puss till skatteverket... sånna får de nog alltför sällan, haha.

Nu ska jag ta tag i dagen lite och hoppas att snön försvunnit när jag kliver ut genom porten... (vet att det är en önskedrm men iallafall)

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar