torsdag 8 oktober 2009

första gången för allt...

Ja idag har jag "jobb-skolkat" för första gången i mitt liv. Ja alltså jag har inte skolkat i den egentliga meningen... men i morse kände jag bara att jag inte orkar gå till det där stället. Kroppen kändes som bly och huvudet surrade. Så jag tänkte på vad mammi sa igår och stannade hemma. Har gårdagen i huvudet med illamåendet och hjärtklappning. Så jag sov tills jag vaknade vilket råkade bli till kl.11. Det är en viss skillnad på 05 0ch 11.... så kroppen behövde nog det här.

Försökte baka kladdkaksmuffins men det gick inte alls bra. De blev brända och inte alls kladdiga. Får prova i morgon igen och se om det bli bättre. Annars får jag byta recept.

Efter det så åkte jag och hade min timme hos teskedsgumman. Hon gav mig en massa övningar att göra för att inte blir förbannad på cococrazy... men jag vet inte det känns som att det är oundvikligt. Hon säger även att jag inte ska prata med denna person alls. För min egen skull.

Sen var det kören nu ikväll, skönt att komma iväg. Men fyyyy vad jag drog mig för att åka iväg. Hade hellre bara legat i soffan och glott på tv. Men jag vet ju att jag tycker att det är kul när jag väl är där. Idag var det två brudar där som verkligen stack ut. De såg ut som om de klätt upp sig för en kväll på stureplan... blondin och hennes lite mindre glammiga brunett-vän. Dessutom satte de sig med tenorerna så de stack ju ut lite extra. Vet inte riktigt vad de gjorde där... men men... alla är ju välkommna. Men de kändes verkligen malplacerade.

nu ska jag dricka mitt te och lägga mig.
Jobbet kallar i morgon!

// H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar