onsdag 6 januari 2010

29 år...

Ja så är man äldre och inte vet jag om jag är ett dugg klokare än innan men äldre är jag och kanske har jag en gnutta åldersångest... men det är väl mer all den här gravid-hysterin som råder i min närhet för tillfället.
Jag vill oxå vara gravid och lycklig... ja alltså jag inser ju att man inte enbart blir lycklig för att man är gravid men hela grejen.. ja ni vet.
Men det var ju inte bara födelsedag igår, det var även premiär för mig på Jensen Education och jag tycker att det gick rätt bra. Är yngst igen, verkar som att det är min förbannelse att alltid vara yngst och ogift... suck.

Efter jobbet åkte jag till mormor och morfar för att träffa dem lite och slippa se min lägenhet i sitt kaotiska tillstånd med kylen i hela köket och mat över halv rummet. Men där slutade den bra delen av dagen. Vi fick vänta 45 minuter på tåget i 18 minusgrader. Det var inte roligt alls. Väl framme var jag trött och kall. Så det blev middag och sen sängen. Kände mig inte så speciellt trevlig. Men efter en god natts sömn så kändes det bättre och dagen har ägnats åt spel, prat och god mat. Känner mig dock inte helt pepp på att gå och jobba i morgon.. vet inte vad som gjort mig så melankolisk nu på kvällskvisten. Kanske är det så att den här idiotiska Mac har gett mig ångest. Trodde att han kanske hade förändrats men så var ju inte fallet... så nu måste han bort totalt.

I morgon är det jobb och jag ska försöka förklara för mina kollegor hur jag lyckats få mig själv avspärrad från skolhemsidan eftersom jag glömt mitt lösenord. Haha... då kommer de nog undra varför de anställt mig.. haha

// H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar