torsdag 16 april 2009

Hanna goes old-fashioned....

ibland tror jag att det var bättre förr, när man använde sig av ordspråk för att göra sina poänger. Min dag kan bara sammanfattas med dessa ord: Ett skratt förlänger livet och Efter gråt kommer skratt!

Jag har haft en usel dag och jag vet inte varför jag inte har något tålamod, varken med kollegor eller barn. Jag vill bara kasta saker och skrika. Egentligen vill jag nog skrika på min chef oxå. Men jag låter bli då det är nedskärningar på gång i hela landet och man kanske får vara glad för att man har ett jobb. MEN! Jag har varit på detta humör några dagar och inget jag gjort har hjälpt. Utom att sjunga. Jag tvingade iväg mig själv till kör-övningen ikväll och där träffade jag de härliga tjejerna och fick mig ett riktigt asgarv. Sen var det som att mitt dåliga humör aldrig funnits.
Men man ska väl inte ropa hej innan man kommit över ån för det är ju bara torsdag idag och jag har ännu en hård arbetsdag framför mig. Hua hua....

BTW!! Jag har fått klartecken från bossen att köpa en Shaktimatta för mina friskvårdspengar så vid löning är det jag som galloperar till närmsta hälsokost och skaffar mig en. Jag hoppas ju att denna matta är lösningen på alla mina problem... haha. Jag vet ju att det kanske inte är så men jag kan väl få hoppas??

nu är det skönhetssömn som står på mitt schema!
tack och hej, veggopastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar