lördag 2 maj 2009

crazy Saturday!

Ja mina vänner det har varit en helt galen dag.
Vi vaknade tidigt eftersom Mac skulle iväg och jobba på Jesusmanifestationen inne i stan. Jag åkte hem för att byta om och göra mig i ordning. När jag står utanför min dörr så hittar jag inte mina nycklar. Det hjälpte inte att jag hällde ut hela innehållet på golvet i trapphuset... de var fortfarande borta. Paniken började stiga. MEN, som tur är så har jag ju lämnat mina extranycklar till Skåningen. Jag ringer henne och trots att hon inte är hemma så kan jag komma in hos henne och ta mina nycklar. Så efter många om och men så är jag hemma.

Det första jag då gjorde var att lägga mig på min spikmatta, det var verkligen välbehövligt kan jag säga. Det har blivit som en drog. Jag lovar att lägga in bild på den snart... har varit så mycket på sistone. Men nu har jag en sak mindre iallfall. Men vi får väl se hur det blir med matten...

jaja, tillbaka till crazy saturday. När jag pinats färdigt och gått genom duschen så åkte jag in till stan för att se Mac in action. Och såklart se vad katolikerna går för.(hihi) Väl där så ringer min söta bror och säger att han är i stan... big surprice! Så han och Conke tog med mig på cafe för öl, kaffe och en massa prat. Det var verkligen skoj att bli överraskad på det d'är sättet. Speciellt som jag mest kände mig ivägen vid Macs tält... dessutom kände jag att jag gav en flicka oda ögat för att hon pratade med honom... fy på mig!

När jag fikat klart med pojkarna från söder så tog jag mig en liten turist-tur i staden. Satt på evert taubes terass och läste, besökte storkyrkan och sen vidare till kungsträdgårnden. Där var det en väldigt underlig man som frågade om jag kunde bli hans vän. Som ni förstår så var han INTE svensk, vi gör ju inte sånt. Han är ny i landet och känner ingen så han tänkte att han skulle leta reda på en vän... ganska modigt kan jag tycka, men samtidigt så blir man ju lite misstänksam och undrar om han egentligen väntar på ett tillfälle att droga ner mig och sen vaknar jag upp i ett annat land som slav.
Nä fy på mig... men man börjar ju undra.

Jaja... det var en galen dag och den är inte slut än, vem vet vad som kan hända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar