söndag 23 augusti 2009

break down, move on

Ja det är det enda rätta i det här läget antar jag. Men det känns tungt att ännu en gång veta att jag inte dög och inte var tillräckligt bra för att vara värd lite tid. eller kanske ska jag vara glad att han behöll mig i ett år och först nu tröttnat??

Äh, jag vet.. det låter bittert. Jag är bitter. Låt mig få vara det ett tag tack!
Det hade varit skönt om något gått lite lättare men just nu är det segt på alla fronter. Jobbet är som en kokande gryta. Alla går runt och är irriterade, jag inräknat. Väntar väl bara på att det ska explodera. Men vad som händer när det väl sker är något vi alla undrar. Folk kommer säga att vi är svåra att jobba med och att vi borde vara snälla mot den nya. Men vi vet alla att det är hon som är problemet.

jaja... vi lämnar det... det är inte måndag förrän i morgon.

Igår var jag i skärholmen och hittade de sista delarna till mitt nya projekt. Groddning. Jag köpte en stor glasburk och siltyg (hittade det efter långt letande på claes Ohlson). Så igår kväll satta jag mina små alfalfafrön i blöt. Nu i morse hällde jag av vattnet och sköljde dem. Nu ligger de mörkt i en låda och ska sköljas tre gånger om dagen ungefär. Vi får se om ett par dagar om jag lyckas. Håll tummarna.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Blev helt slut av min morgonpromenad eftersom jag har gått och blivit förkyld för andra gången den här månaden.

// H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar